PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Mecnûn olup çöle düşmeyeceksen ne Leylâ’yı çağır ne çölü incit demiş, şâir. Sâhi Leylâ’yı aradık mı, çağırdık mı ya da bulduk mu ve asıl soru, ‘Leylâ’yı aramak’ ne idi?.. Keşmekeş düşünceler beynimizi uyuştururken buna bir dur diyelim, Leyla’yı da bulalım artık. Fakat bu Leyla, başka Leyla.
Leylâ gönüldü, sevgiliydi, dosttu, candı, canândı, yârdı ve Yaradan’dı. Gönüldü, gönlü gönül edendi, dildi, derûndu, için de içiydi, hâtırdı; insanın hâtrını saymak, onu can bilmek, candan öte bilmekti. Sevdâ ile hemhâl olabilmekti. Aşk idi onun adı, her ne var onda ki, gönül bir sırça köşk olur; âşık bülbüle döner; güller Leylâ oluverir. Leylâ’sını bulamayanın vây haline ki, onun hâli çölde garip bir bedeviye benzemektir. Neler vardır, neler olur bu gönülde? Gerçek bir âşık için mühim olan ne varsa hepsi oradadır; âşığın aşkı orada gizlidir ve korunur. Allah’ın, âşığın derecesine göre, tecellî ettiği yer elbette gönüldür. Tasavvuf gönüller ilmidir ki, tasavvufta aşkın özünü ‘ben gizli bir hazîne idim, bilinmeyi istedim ve âlemi yarattım.’ kudsî hadîsi oluşturur. Bu hadîsin içeriğinde aşk vardır. Aşk, Allah’ın zatına ait bir özelliktir ve gönülde tecelli eder. Yani Allah’ın sırrı ve tecellinin remzi bu aşkta gizlidir. Leyla’yı aramak, bu sırrı aramaktır, aşkı aramaktır. Allah’a kavuşmak için ilk yapılacak şey ise, nefse hâkim olmak ve egoyu öldürmektir. Ancak bu surette, kul fenâfillah’a erer yani sevdiğine, Leylâ’sına kavuşur. Yalnız gönülde ikilik olmaz, bir gönüle iki sevgili sığmaz. Âşık, gönlünü de padişahlara yaraşır şekilde temizlemelidir ki, padişah ancak o şekilde sarayına teşrif etsin:
“Gel ey şâhım, gönül viranedir amma zatın,
Şeref verir, virane olur saray senin nurundan kamaşır”
Beyitte âşık, sevdiğini virane gönlüne çağırır, sevdiğinin gönle girmesi ile virane gönül, sevgilinin nurundan adeta saraya dönmüştür.
“Gönül deryâ içre incidir amma hâlinden,
Mâsivâdan kurtulupdur ancak vaslına ere”
Beyitte, gönlün mâsivâdan kurtulduktan sonra yani Allah’tan başka her şeyi bıraktıktan sonra ancak o şekilde sevgiliye /Allah’a kavuşacağı, derya içinde inci haline geleceği anlatılmıştır.
Gönlün hasta, bîmar, sayrı, yaralı oluşu, aşk derdinin tabibi olan sevgilinin gelmesini sağlamak içindir. Çünkü hasta ziyareti âdettir:
“Tez gel tabib, gönül bitap olupdur Leyla derdiyle,
Kan ağlar amma yârin vaslına erer ise kurtulupdur”
YAZARLARIMIZ
14 Mayıs 2024DUYURU
14 Mayıs 2024YAZARLARIMIZ
14 Mayıs 2024YAZARLARIMIZ
14 Mayıs 2024YAZARLARIMIZ
14 Mayıs 2024YAZARLARIMIZ
14 Mayıs 2024DUYURU
14 Mayıs 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
👏👏👏👏👏👏
Müteşekkirim varolun, beğenen yüreğinize sağlık 🌹
👏👏👏👏👏👏
Teşekkür ederim, beğenen yüreğinize sağlık 🌹
Kaleminiz daim ve kavi olsun 👏👏
Teşekkürler, beğenen yüreğinize sağlık 🌼
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Müteşekkirim sağolun varolun, beğenen yüreğiniz dert görmesin 🌹