DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Abdulkadir Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü açılışına katıldı
37 okunma

Abdulkadir Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü açılışına katıldı

ABONE OL
11 Mart 2024 16:29
Abdulkadir Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü açılışına katıldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’da Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve bağlantı yolları açılış törenine katıldı.

Uraloğlu burada yaptığı konuşmada, Ramazan-ı Şerif’in, ülkeye, millete ve İslam alemine hayırlara vesile olmasını temenni etti.

Nallıhan’ın, ticaret yolları üstünde bulunması nedeniyle çağlar boyunca önemli bir ticaret merkezi olduğunu aktaran Uraloğlu, yeni güzergahlarla önemini yitirmesiyle Nallıhan’ın büyümesinin durduğunu söyledi.

22 yılda yapılan yatırımlar

Uraloğlu, 22 yıl öncesinde Türkiye’nin ulaşım ağının zayıf olduğuna işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

Demir yollarına yarım asır boyunca bir çivi dahi çakılmayan, hava yollarına sadece varlıklı insanların ulaşabildiği, denizci kimliğini ise unutulmuş bir Türkiye vardı. Böyle bir ortamda da ekonomisi büyüyen ve güçlenen bir Türkiye’den bahsetmek de mümkün değildi.

Ancak Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 22 yılda ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 275 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik. 2002’de 6 bin 100 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 29 bin 400 kilometreye ulaştırdık.

Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımızı 6’dan, 77’ye yükselttik. 2002’de 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğunu 774 kilometreye çıkardık. 10 bin 948 kilometre olan demir yolu ağımızı da 13 bin 919 kilometreye çıkardık. 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren hattı inşa ettik.

“Ankara’da 22 kara yolu projesine devam ediyoruz”

Ankara için durmadan çalıştıklarına işaret eden Uraloğlu, “Bakanlık olarak 2002’den bu yana Ankara’nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 601 milyar 510 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. 2002’de 466 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 1196 kilometreye, 446 kilometre olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 1172 kilometreye yükselttik. Yeni projelere de devam ediyoruz. Ankara’da 31 milyar 360 milyon lira proje bedeliyle 22 kara yolu projesinin yapım çalışmalarına devam ediyoruz.” diye konuştu.

Uraloğlu, bu çalışmalar arasında Nallıhan’ı doğrudan ilgilendiren 3 önemli kara yolu projesi olduğuna dikkati çekerek, bunların, Beypazarı-Nallıhan Yolu, Nallıhan-Taşkesti ve Nallıhan-Dokurcun yolları üstyapı onarım işi ve açılışını gerçekleştirdikleri Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve bağlantı yolları projeleri olduğunu belirtti.

“Projemizin uzunluğu 5 kilometreye ulaşıyor”

Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve bağlantı yollarının, Ankara-Beypazarı-Nallıhan-İstanbul güzergahı üzerinde bulunduğunu bildiren Uraloğlu, şunları kaydetti:

Projemiz, 2×2 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında. Proje kapsamında, çift tüplü tünel olarak hayata geçirdiğimiz 1278 metre uzunluğundaki Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli’ni, 270 metre uzunluğundaki Nallıhan Köprüsü’nü inşa ettik.

Bağlantı yollarıyla projemizin uzunluğu 5 kilometreye ulaşıyor. Ulaştırma projelerinde olduğu gibi kara yolu faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde de sürdürülebilir bir dünya için çevre dostu düzenlemeler yapmak, temel hedeflerimiz arasında.

İnsan ve çevreye duyarlı yolların artırılmasına ilişkin araştırma ve geliştirme çalışmalarının sürdürülmesi, yol boyu ağaçlandırma yapılması, orman ve yeşil alanlar ile su havzalarının korunması da önceliklerimiz arasında.

“Yıllık 9,6 milyon lira tasarruf edeceğiz”

Uraloğlu, Ankara’ya günübirlik ziyaret mesafesinde, doğa fotoğrafçılığı ve kuş gözlemciliğine yönelik ziyaretler için uygun alanlardan biri olan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nın Ankara’nın ve ülkenin önemli tabiat varlıklarından olduğunu da söyledi.

Bölgede hızlı, güvenli ve konforlu ulaşımı tesis ettiklerini bildiren Uraloğlu, “Böylece zamandan 6,3 milyon lira, akaryakıttan 3,3 milyon lira olmak üzere yıllık 9,6 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 394 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.” dedi.

“Her oy bizim şevkimizi artıracaktır”

Ankara-İstanbul yeni otoyolu ve Ankara-İstanbul Süper Hızlı Treni proje çalışmalarına başladık. Her iki projenin de Nallıhan’dan geçeceğini müjdelemek isterim. Biz hizmet etmeye devam ettik. Biz ekip ruhuyla daha iyi hizmet edebiliriz. Bütün ilçe ve büyükşehirde sizlerin Cumhur İttifakı’na vereceğiniz her oy bizim şevkimizi artıracaktır.

Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen de İstanbul ve Ankara arasındaki alternatif güzergahlardan biri olan Nallıhan’ın, aynı zamanda başkentin yaşam alanlarına ulaşımı sağlaması açısında önem taşıdığını söyledi.

Açılışa, TBMM Dışişleri Komisyonu Başkanı ve AK Parti Ankara Milletvekili Fuat Oktay ile MHP Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Milletvekili Yaşar Yıldırım da katıldı.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE